Mūsų adresas

Budrio g. 7, 57164, Kėdainiai

Telefonas ir faksas

(8 347) 57 186
(8 685) 77 209

Share on facebook
Share on email
Share on print

JUDĖKIME SVEIKATOS LABUI KASDIEN

Gegužės 10 diena minima kaip judėjimo sveikatos labui diena.  Šią dieną dar 2000 metais inicijavo Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) ir jau 18 metų visame pasaulyje organizuojami šiai dienai skirti renginiai. Pagrindinis judėjimo sveikatos labui dienos minėjimo tikslas yra propoguoti ir paskatinti įvairų fizinį aktyvumą. 

Pasaulio sveikatos organizacija nurodo, kad asmens sveikata 50 proc. priklauso nuo gyvensenos ir pasirinkto gyvenimo būdo. Pats paprasčiausias, visiems, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus, fizinio pasirengimo ir pajėgumo, tinkamas judėjimas sveikatos labui yra vaikščiojimas. Mažiausiai per dieną rekomenduojama nueiti 10 000 žingsnių (t.y. apie 8 kilometrus). Reguliarus vaikščiojimas ar kita fizinio aktyvumo rūšis daro teigiamą įtaką sveikatai: gerėja širdies ir kraujagyslių sistemos darbas, stiprėja imunitetas, gerėja nuotaika, mažėja streso lygis, gerėja miegas bei sumažėja tikimybė sirgti lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis.

            Siekiant fizinio aktyvumo rekomendacijų svarbu neprarasti motyvacijos arba sugebėti ją susigrąžinti. Tad dalinamės su Jumis 5 praktiniais patarimais kaip tai padaryti:

  • Būkite ne vienas

Siekiant tikslo, svarbu, jausti palaikymą, o kartais ir postūmį judėti pirmyn. Svarbu būti ne vienam. Fizinio aktyvumo veiklomis rekomenduojama užsiimti keliese: su savo šeimos nariais, draugais, bendraminčiais. Norite vaikščioti ryte ar per pietų pertrauką? Pasikvieskite draugą ar kolegą. Taip būsite įsipareigoję tai atlikti, nebus jokių pasiteisinimų, o be to bus smagiau.

  • Naudokite išmaniąsias technologijas

Išmaniosios technologijos tikrai gali paskatinti ir motyvuoti. Norint skaičiuoti žingsnius ar stebėti savo aktyvumą – puikiai tinka išmanieji laikrodžiais ir apyrankės. Šių technologijų naudojimas nėra sudėtingas, tereikia nustatyti norimą pasiekti tikslą, o laikrodis ar apyrankė dienos eigoje jus motyvuos įvairias užrašais, pasirodančiais ekrane, ar apdovanodami sveikinimais pasiekus nustatytą žingsnių ar judėjimo ribą. Taip pat yra daugybė įvairių mobiliųjų progrmėlių susijusiu su fiziniu aktyvumu, kurios suskamba jūsų nustaytu laiku bei informuoja, kad laikas pajudėti.

  • Išsikelkite tikslą

Išsikelkite sau konkretų tikslą bei jį užsirašykite puikiai jums matomoje vietoje. Aiškus ir dažnai matomas tikslas leis susikoncentruoti ir nepalūžti. Tačiau svarbu, kad tikslas būtų realus ir įgyvendinamas (tai gali būti ir keli maži tikslai vedantys prie pagrindinio tikslo). Kalbant apie rekomenduojamus 10 tūkstančių žingsnių – siekite šio tikslo po truputi, pirmą dieną užsibrėžkite nueiti pusę rekomenduojamos ribos, kitą dieną 1000 žingsnių daugiau ir taip palaipsniui judėkite pagrindinio tikslo link.

  • Įteikite prizą ir pailsėkite

Sugalvokite prizą ar dovaną, kurios labai norite, tačiau apsibrėžkite kokį tikslą turite pasiekti, o jo pasiekus – galėtumėte apdovanoti save, nes jūs to nusipelnėte. Jeigu visą savaitę kasdien nueisite ne mažiau nei 10 000 žingsnių, dovana – nauja sporto apranga, ar nauji bėgimo bateliai, kurie paskatins naujų tikslų siekimui. Svarbu nepatirti demotyvacijos. Kai jaučiatės pavargęs – pailsėkite, nenorite vaikščioti – ieškokite kitos fizinio aktyvumo formos.

  • Stebėkite ir užsirašykite

Pakeitus kokį nors gyvensenos aspektą, stebėkite kaip keičiasi jūsų savijauta ir tai užsirašykite. Pasižymėkite ką pakeitėte ir kokius, teigiamus ar neigiamus, pokyčius matote bei jaučiate. Taip galėsite išsiaiškinti, kas tinka būtent Jūsų kūnui, kokios veiklos jūsų kūnui teikia malonumą ir suteikia energijos, o kokios ne. Tokie užrašai puikiai tiks motyvuoti save, kada kils abejonių: perskaičius, kad praeitą kartą po pasivaikščiojimo Jūs buvote geresnės nuotaikos, darbe sekėsi puikiai ir jautėtės produktyvūs, o miegas buvo kokybiškas – motyvacija grįš akimirksniu.

Judėkite ir būkite sveiki !

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Julija Kleivaitė

Taip pat skaitykite

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos

SLAPUKŲ POLITIKA Mūsų interneto svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies), todėl šiame skyriuje jums pateikiama informacija apie tai, kas yra slapukai kaip jie naudojami ir kaip jums apsispręsti, ar slapukus palikti, ar pašalinti. Kas yra slapukai? Slapukas (angl. cookie) – tai mažas tekstinis failas, kurį interneto svetainė įrašo į Jūsų kompiuterio arba mobilaus prietaiso naršyklę, kai Jūs apsilankote svetainėje. Sekantį kartą apsilankius svetainėje šis failas gali būti nuskaitytas, kad svetainė galėtų atpažinti Jūsų kompiuterį ar mobilųjį prietaisą. Slapukai įprastai naudojami šiais tikslais: Techniniai slapukai: padeda rodyti jums svetainę, padeda užtikrinti jos funkcionalumą, sukurti vartotojo paskyrą, prisijungti ir tvarkyti užsakymus. Šie techniniai slapukai yra būtini tinkamam svetainės funkcionavimui. Funkciniai slapukai: šie slapukai prisimena jūsų pageidaujamą kalbą, paieškas ir anksčiau peržiūrėta informaciją. Šiuos slapukus galima naudoti ir registracijos informacijai prisiminti, kad kaskart apsilankius svetainėje jums nereikėtų iš naujo įvesti prisijungimo duomenų. Šie funkciniai slapukai nėra būtini svetainei funkcionuoti, tačiau prideda funkcionalumo ir pagerina svetaine patirtį. Analitiniai slapukai: padeda optimizuoti ir pagerinti svetainę, suprasti reklamų ir komunikacijos efektyvumą. Galima rinkti duomenis apie peržiūrėtus internetinius puslapius, iš kurių puslapių atėjote, kokius el. laiškai atveriami ir į kuriuos sureaguota bei informaciją apie datą ir laiką. Tai taip pat reiškia, kad galima naudoti informaciją apie vartotoją ir tai, kaip naudojate svetainę, pavyzdžiui, apsilankymo dažnumą, paspaudimų skaičių tam tikrame puslapyje, naudotus paieškos žodžius ir kt. Tai gali apimti ir reklamas trečiųjų šalių svetainėse. Komerciniai slapukai: naudojame savo ir trečiųjų šalių slapukus, kad savo bei kitose svetainėse rodytume suasmenintą reklamą. Tai vadinama „pakartotine rinkodara“, kuri pagrįsta naršymo veiksmais, pavyzdžiui, jūsų ieškotomis, peržiūrėtomis prekėmis. Ką galite pasirinkti? Apsilankę interneto svetainėje galite pasirinkti, ar norite naudoti slapukus. Slapukus galite valdyti ir (arba) ištrinti pagal savo pageidavimus. „Internet Explorer“, „Safari“, „Firefox“, „Chrome“ ar kitos naršyklės nustatymuose galite pasirinkti, kuriuos slapukus norite priimti ir kuriuos atmesti. Galite ištrinti visus jūsų kompiuteryje jau esančius slapukus, o daugumoje naršyklių galite nustatyti, kad slapukai nebūtų įrašomi. Šių nustatymų buvimo vieta priklauso nuo jūsų naudojamos naršyklės. Daugumoje naršyklių galima: patikrinti, kokie slapukai yra įrašyti, ir ištrinti atskirus slapukus; blokuoti trečiųjų šalių slapukus; blokuoti slapukus iš konkrečių interneto svetainių; blokuoti visų slapukų siuntimą; uždarant naršyklę ištrinti visus slapukus. Jei nesutinkate, kad į kompiuterį ar kitą įrenginį būtų įrašomi slapukai, galite bet kada atšaukti sutikimą juos naudoti pakeitę nustatymus ir ištrynę įrašytus slapukus. Jei pasirinkote ištrinti slapukus, nepamirškite, kad bus pašalintos ir visos nustatytos parinktys. Be to, visiškai užblokavus slapukus, daug interneto svetainių neveiks tinkamai. Norėdami daugiau sužinoti apie slapukus ir kaip juos tvarkyti ar pašalinti, tiesiog apsilankykite puslapyje www.allaboutcookies.org ir jūsų naršyklės pagalbos puslapyje. Mūsų interneto tinklalapyje naudojamų slapukų sąrašas Slapukų tipai: nuolatiniai slapukai, saugomi ir nustatomi vartotojo kompiuteryje tam tikram laikui ir naudojami pakartotinai apsilankius Interneto tinklalapyje; Slapukų pavadinimas Aprašas Slapukų tipas cookieconsent_dismissed, įvairūs pavadinimai Tinklalapio slapukai naudojami, kad gauti informaciją ar lankytojas susipažino su slapukų naudojimo politiką. Slapukai nustatomi konkrečiam laikotarpiui.

Uždaryti